torsdag 9 augusti 2012

Härliga tider

Dagens lunchpass blev till följd av vissa omständigheter ett eftermiddagspass men distansen blev däremot nästan exakt den tänkta, stannade klockan på dryga 26 km precis när jag svängde in på gårdsplanen. Eftersom jag skulle springa kuperat idag valde jag att ta svängen förbi elljusspåret och köra ett varv på det nya elitspåret som är rejält backigt. Märker att det faktiskt är nedförsbackarna och inte uppförsbackarna som är min svaghet då jag inte riktigt vågar släppa på där det är som brantast utför. Något att träna på framöver! I övrigt en riktigt skön runda och perfekt att kombinera transportlöpning till och från spåret istället för att ta bilen, sparade in ca 25 minuter på detta.

Planen var egentligen ett lugnt pass rakt igenom men eftersom tiden blev något knapp (med middagsgäster på ingång) körde jag ca 6 kilometer mot slutet av passet strax under tänkt tävlingsfart på lidingö. Benen kändes fräscha och med på noterna trots att jag redan avverkat 20 kilometer och väl hemma hade jag fortfarande en pigg känsla i kroppen. Härligt!

Efterlängtad!

Efter amning av lilla t och en snabb dusch smakade maten ljuvligt. Grillad fläskfilé och halloumi med ugnsstekt klyftpotatis och Caj P-sås samt gott bröd med hummus satt som en smäck. Efterrätten blev glass med jordgubbar, maräng, krossad daim och varm chokladsås. Välbehövligt för att fylla på energidepåerna igen. Dessutom smakar ju alltid maten dubbelt så gott med trevligt sällskap!

Recept Caj P-sås:
3 dl vispgrädde 40%
1 dl Caj P grillolja original
svartpeppar (efter smak)

Reduceras till en tjock och krämig sås. Hur gott och enkelt som helst!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar