onsdag 29 augusti 2012

Björnfrossa

Dagens pass var tänkt att bli 10 kilometer i lätt distansfart. Kändes i benen att jag lättat upp på träningen denna vecka då de ville springa betydligt snabbare än planerad 4.30-4.45-fart. Lät benen bestämma och hålla det tempo de kände för men tänkte jogga ner betydligt långsammare sista kilometrarna. Den planen blev det dock inget med!


Några kilometer hemifrån mötte jag en cyklist som hälsade och stannade. Trodde han skulle fråga efter vägen eftersom det finns rätt många kringelikrokar efter de grusvägar där vi bor. Istället gjorde han mig riktig paff genom att fråga om jag var rädd för björn. En sådan hade nämligen passerat just framför honom nyligen. Funderade ett slag på hur jag skulle göra men beslutade snabbt att jag ju faktiskt måste hem. Fortsatte därför åt precis det håll där björnen nyligen blivit sedd, dock sjungandes för full hals och klappade händerna. Behöver jag tillägga att farten knappast liknade nedjogg, snittade under 4-tempo på hemvägen trots mina åthävanden. Någon björn såg jag som tur var inte till. Antar att jag skrämde slag på stackaren med min hesa stämma ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar